Online bijeenkomst voor ZZP'ers: Denken in mogelijkheden

Ben jij ZZP'er en als cultuuraanbieder in Overijssel werkzaam in het primair en/of voortgezet onderwijs? En wil je (beter) leren hoe je je aanbod met online tools zou kunnen versterken? Wij helpen je verder!

Tekst gaat verder onder afbeelding
Wanneer
Tijd
Start: 14:30 uur
Afbeelding bij Online bijeenkomst voor ZZP'ers: Denken in mogelijkheden

In de coronacrisis is er veel (les)materiaal online gezet en heb jij noodgedwongen geëxperimenteerd met digitale kanalen en middelen. Ook al is de aanleiding minder prettig, het bood ook kansen om te kijken welke vormen van digitale cultuureducatie bij jou passen en hoe het onderwijs reageerde op verschillende vormen van aanbod.

Helemaal geen fysiek onderwijs zal natuurlijk nooit de bedoeling zijn, maar een mengvorm van fysiek en digitaal, in het onderwijs ook wel blended learning genoemd, is wellicht een mooi toekomstperspectief. Als ZZP'er kun je op zoek gaan naar de ideale combinatie van fysiek en digitaal, zodat beide kanalen elkaar versterken en de relevantie en impact van je aanbod toeneemt.

Op vrijdagmiddag 1 oktober om 14.30 uur organiseren we een online bijeenkomst om je te informeren over de mogelijkheden in Overijssel. Daarvoor nodigen we je van harte uit!

Programma
14.30 - 15.30 uur: Keynote door Barend Last.

Barend Last (1986) begon als leerkracht in het basisonderwijs, waar zijn passie voor onderwijsinnovatie ontstond. Hij interesseerde zich vooral voor de vraag: ‘Waarom doen we eigenlijk wat we doen?’ en stroomde daarom door naar de wetenschappelijke wereld. Hij werkte onder meer als consultant, manager en onderwijsmaker in verschillende lagen van het onderwijs. Inmiddels werkt hij als onderwijskundig adviseur bij de Universiteit Maastricht. Hier houdt hij zich bezig met de implementatie van blended learning, met een focus zowel op goede inzet van ICT als het benutten van de fysieke onderwijsruimte. Barend is auteur van het in 2021 verschenen boek ‘Blended learning en onderwijsontwerp: Van theorie naar praktijk’.

In deze inspiratiesessie behandelt blended learning specialist Barend Last op hoofdlijnen waar het nu echt over gaat als we het hebben over blended learning, gekoppeld aan cultuureducatie. Hij bespreekt de definitie, gaat in op misconcepties en behandelt welke ontwerpprincipes richting geven bij onderwijsontwerp. Daarna geeft hij voorbeelden van modellen en hun uitwerking in de praktijk. Het webinar bestaat uit een keynote afgewisseld met enkele interactieve opdrachten. Aan het eind van de inspiratiesessie van Barend Last ben je in staat om…
- te benoemen wat blended learning is, en wat het niet is.
- aan te geven welke ontwerpprincipes van belang zijn bij het ontwerpen van blended learning.
- aan te geven welke ontwerpprincipes van belang zijn bij het ontwerpen van blended learning.
- modellen voor blended learning te benoemen.
- voorbeelden te benoemen van kunst- en cultuureducatie uitgewerkt in een blended leerreis.

15.30 - 15.50 uur: Presentaties Rijnbrink, Stadkamer en CultuurAcademie Twente
15.50 - 16.00 uur: Vragen en vervolg

Aanmelden
Geef je voor 26 september op door een mail te sturen naar cultuureducatie@rijnbrink.nl. Je ontvangt dan tijdig een link naar de bijeenkomst. Meld je ook aan als je de digitale bijeenkomst niet bij kunt wonen, maar wel geïnteresseerd bent. We sturen je dan na afloop de informatie digitaal toe. We kijken uit naar je komst!

Hier een of meerdere adviseurs